Julmarknad igår........

....där jag alltså var med. Även idag är det marknad, i Tibro. 
Förr om åren har jag varit med även där, men sen några år tillbaka avstår jag. Dels för kylan utomhus, men än mer för att det inte funkar för stel tant längre.
Apropå kallt, så är det väl klart att värmen i huset ska bråka med mig. I morse var det fjorton grader i sovrummet och sjutton i övriga huset, mot arton igår kväll.
Var då ute och höjde graderna på värmepannan, men det funkade alltså INTE. Ringde kompisen och frågade om de var bekanta med golvvärme (det var de dock inte), men erbjöd sig att komma över och kolla. "Spelande tomten" från igår hällde varmt vatten på pumpem ute och fick bort isen.
Nu har innetempen börjat öka så sakteliga och jag har en värmefläkt på i vardagsrummet.
Jag får hålla tummarna hårt.......... och samtidigt hoppas att Liverpool gör en bra match om en stund och fixar tre nya poäng. Därefter tar handbollen vid, så fortsatt tumhållande alltså.
Till middag gav jag mig själv en portion Dafgårds kåldolme, som smakade utmärkt.
Dessutom har tomtarna (och annat) börjat krypa fram ur julgarderoben.
Dags att öppna kistan med alla dukar och gardiner nu också..........
Några i taget, travar tomtarna ut ur garderoben och hittar årets platser både här och där.
Alltmedan det inte går så särskilt bra för Liverpool.........
Behövde bara skriva detta, för nu har de kommit igång, de sista fem minuterna.......två mål inom en minut och seger igen. 
Avkast i handbollen om en kvart.........
 
Jodå, jag gjorde de sista köttbullarna igår........
 
Frukost i filten, uppvärmning inför dagen......och matchen.
 
Julfint.........
 
.......och här några klättrande tomtar också.
 
Söndagsmiddag..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0