Kom plötsligt på.........

..........framåt tiotiden igår kväll, att jag idag skulle delta på arbetsplatsträffen för systers assistenter.
Med andra ord vara i Hjo 08.30 och då blev det ju nödvändigt att sätta väckarklocka.
Men vilken tur jag insåg, att det redan var framme vid den femte december.....i tid. Hade varit väldigt pinsamt att missa det mötet och dessutom fanns ju viktig ekonomi-information att förmedla.
Fick bli "tvångs-sänggående"........före tolvslaget och hoppas på att John Blund hade tid med mig så dags.
Jodå, det funkade hyfsat, jag kom sen iväg och var i tid till mötet. På hemvägen handlades det nödvändigaste i matväg, julöl på Systemet och en hyacint.
Hemma igen före elva och inomhus har vi fortfarande sjutton grader, så sliter på fläkten igen.
Än har inte rörmokaren hört av sig.........
Inga fixade lite tidigare middag, då maken hade diabeteskoll på vårdcentralen och han har nu precis åkt. Hoppas han kommer hem ganska snart efter det, för då kan jag uträtta ytterligare ett ärende idag. Vilket kräver tillgång till bilen........gick inte att samåka.
Nån måste ju vara hemma.......ifall rörmokaren behagar höra av sig och dyka upp.
Under kvällen finns mera handboll att se fram emot.
Men före den, blev det en biltur till "fiket i skogen", när maken kom hem med bilen. 
.....och inte ett ljud från rörmokaren, inte heller har det gått att nå honom på telefon.
På't igen imorron........... 
 
Mötet avklarat, då startar vi hemresan genom Hjo centrum........
 
Julkorten lagda på lådan.........
 
Mina snögubbar har fått hedersplats bredvid fåtöljen........
 
Blev en liten julgrupp gjord, innan middagen.......
 
........och till den, lite till att ge bort.
 
....och däri fanns schnauzer-pepparkakor till en fd. sådan hundägare.
 
Nuvarande hund........ öppnade själv sitt paket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0