Kunde gått bättre.......

........ för handbollstjejerna. Men ju längre man går i en turnering, desto svårare blir det. Frankrike har svenska damerna inte rått på, på många år och alltså inte heller igår gick det.
Synd att de fick så dålig start av matchen, på såvis blev det ju inte ens spännande.....en stund iallafall.
Men nu får vi hoppas på en urladdning mot Danmark om bronset.....imorron.
Om jag fattat rätt så sammanfaller dock den matchen med Liverpool-Manchester United.....såklart.
Annars är det fortsatta hostattacker emellanåt, tillsammans med seg slemsnuva. Är aningen trött  på detta nu........... ungefär konstant tröttmössa, för tillfället.
Fanns biffrester kvar till en, så maken fick ta hand om dessa. Medan jag passade på att ta för mig av den sista portionen lever, från frysen.
Men innan jag kom så långt blev det en tur till Tibro, för att hämta paket (mina fyra nya glas). En kund före, skulle bara förnya sitt lotto. Då tog det stopp......... expediten hämtade sin kollega.
Visade sig att personen (som var helt ovetande) hade fått en ganska stor vinst. 
Trodde de drev med hen........men det var "for real". Inte helt fel strax före jul, med en sån överraskning.
Stannade även till hos bagar'n, för att se om de hade marsipantomtar till jultårtan. Fanns en påse med fem stycken i, så köpte även en sån påse med minigrisar........
Visst följde det (förutom lite bröd) med något till kaffet.
Maken har redan fikat, då han åt sin middag mycket tidigare än jag. Är fortfarande mätt efter min leverportion, så fika får dröja en stund till.
Får väl hoppas på lottovinst även för egen/symötets del ikväll då, då............
 
Få se nu........var ska jag börja?
 
Ärendena uträttade.......på hemväg.
 
En påse tomtar och en påse grisar.......
 
Mina fyra nya glas........
 
Efterlängtad middagsportion...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0