Mera snö........

......kom det under natten. Maken var uppe strax efter sju och skottade, för att kunna skjutsa de stora barnbarnen till tåget.
Jag hade förberett dessa på att de kanske behövde hjälpa till med skottningen......men morfar väckte dem inte, dumt nog.
Dock fick de igår kväll bära bord, kors och tvärs både inne i huset och ut i glashuset. Allt under min "arbetsledning". När allt var återställt till den normala möblemang-ordningen, fick jag flytta med alla dekorationer och nu är det (förutom julpynt...) som vanligt igen.
Men i kylen finns massor av rester kvar, så vi har nog till middag även imorron.
En stor mängd godis har vi också i behåll. Detta trots att jag skickade med en massa till hemresande gäster, både igår och idag.
Medan maken körde tur och retur Skövde, skottade jag altanen och slängde ut en massa gammalt överblivet bröd.....till de stora fåglarna utanför matburen.
Tog inte länge förrän allt var bortforslat/uppätet.
Skönt att slumra en extra stund sen, efter frukostmackan och en varm dusch på det "gjorde inte ont".
.......och nu är det töväder igen. Heja, heja......smält undan fort.
Nu hör jag kaffebryggaren.........
 
Officiellt foto av julklappströjan, klar i november.......
 
Maken fick med tomtar på, själv hittade jag dessa till mig.....på Rusta före jul.
 
Knotigt gammalt äppelträd på vintern.......
 
Halvvakna......men påväg till tåget.
 
Maken tog sill och prinskorv.....jag valde lax med majonnässås och gratäng.......
 
Finns en del kakor kvar.....till eftermiddagsfikan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0