Plötsligt.........

.........ringde det på dörren vid ett-tiden.
Därute stod bonusbarnbarnet (som nyss fyllt trettio) med sin julklapp från jobbet.
Han åt inte en massa ostar med tillbehör, som alla fått på arbetsplatsen. Men hans mamma hade sagt att det gjorde mormor och morfar........... så han lånade hennes bil och åkte ut till oss med paketet.
Tackar sa vi, men förklarade att våra baciller skulle vi inte dela med oss av till honom. Han fick alltså inte komma in.
Men givetvis är han välkommen (som vanligt) när alla andra dyker upp på annandagen.
Väldigt snällt av honom var det iallafall..........
Annars sov jag ordentligt länge imorse, men är fortfarande inte fullt arbetsför. (Vilket jag ju aldrig är egentligen längre, men är tröttare än "vanligt" hahaaa)
Idag fick det bli biffarna (som lagades i förrgår) till middag och samtidigt som jag tillredde detta, förberedde  Inga degen till kexbaket.
Maken skulle köpa hjorthornssalt igår kväll (som står i receptet) men det fanns inte. Därför fick jag använda bikarbonat. Skillnaden skulle enligt google vara att: gräddningsdoften dämpades och sprödheten blev mindre. Det stämde att den säregna doften inte infann sig, men kexen verkar helt ok.
Har förut bakat en fjärdedel av mormors recept, men idag blev det bara en åttondel.........två plåtar.
Bättre än inga alls tycker jag nog ändå.
Reskompisen ringde i eftermiddag och på tisdag ska vi ta vår julfika med julklappsbyte.
Om en stund laddar jag med "På spåret" och sen blir det handboll.
Under tiden intalar jag mig (precis som kompisen brukar säga): "Att imorron är jag bra".........
 
Det utökade matutbudet var uppskattat........
 
.....inte bara talgoxar och blåmesar, utan även en entita och hackspetten siktades också idag.
 
Allt detta godiset fick vi av barnbarnet........
 
Dagens middag.......
 
......och lite mormorskex. Blev inga förra året, men iallafall några iår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0