Rustad med shoppinglista........

.......åkte jag runt lunchtid mot just det......Rusta.
Hade hittat en del i bladet jag ville få handlat där och nu är det avklarat. Därefter tänkte jag bara slinka in hos Willys och plocka med det mest nödvändiga. Vilket slutade med att det mesta blev inhandlat iallafall. Tre stora kassar och en bal med toapapper fick slutligen följa med hem.
Maken fick bära in i köket och samtidigt satte jag in Mannerströms lyxlasagne i micron. För det fick det bli till middag idag (direkt från affären).
Hade tänkt korv med mos, men det får Inga spara tills imorron istället.
Hur smakade då "mästerkockens" skapelse? Ganska ok, men ingen bestående upplevelse enligt mig. Maken gav ett sämre betyg........ bortskämd med hemlagad mat?? 
Fikan avklarad och lite bord har bytt plats med varandra inne i huset, med vår hjälp.
Imorron ska trädgårdsborden tas in och jul"dukningen" kan färdigställas. Men först ska Inga dammsuga har hon lovat.
Sen åker jag på julfika hos reskompisen och då får maken se till att golven blir tvättade ordentligt.
Nu får det bli relax i fåtöljen resten av kvällen..............
 
Funkar för mig............hahahaaa
 
Typiskt julväder..........
 
Njaa, gick väl an iallafall.
 
.....altmedan dottern väntar på försenat flyg, för jobbresa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0