Stod INTE på önskelistan........

........en decimeter nysnö, som kommit under natten. Men å andra sidan var det ingen överraskning, eftersom det var med i väderprognosen.
Med facit i hand får man väl vara tacksam över att det inte var blötsnö. Dock var det tämligen arbetsamt för stel tant att ta hand om och sopa fram bilen.
Men innan jag kom så långt, hade Inga fixat julköttbullarna, satt en bröddeg och bakat julbrödkakorna.
Då tog jag tag i alla avgående paket och brev som mestadels ska långt utrikes.
Rotade runt lite i skåpen och hittade en del förnödenheter, så det blev en låda till Ukraina också.
Då Inga serverade kalops häromdagen, blev det en matlåda över.
Den kom väl till pass efter snöskottningen.....i fåtöljen, där jag skulle kolla husletning i solen.
Men där sket det sig.....  var bara en massa hästar istället, från Stockholm.
Där maken befinner sig.......... men hästarna intresserar inte honom heller.
Men han hade lagt upp bluesmusik på Stampen från igår kväll.
Då har jag varit på Posten med alla julförsändelser och köpt mer ströbröd, så jag kan avsluta köttbulletillverkningen. Men det får bli imorron.....efter julmarknaden. Vad tror ni om det....hahahaaa.
Bilen är lastad med allt som ska med imorron.
Nu börjar jag med julkorten....här i fåtöljen...............
 
Etthundra småköttbullar ligger i frysen i väntan på annandagen.
 
Julbrödkakorna har också gjort sällskap till frysen......
 
Allt det här är inlämnat i eftermiddag.......
 
Bilen framskottad och sopad.......
 
.....och snöhögarna runtomkring växer sakta........
 
Kalops i matlåda hann jag med vid halv tre......
 
Sista grejen till marknaden (klar igår): Vriden halsduk och fuskvantar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0