Det var det där........

.......med minnet. Tur att man har lappar med korrekt dag och tid sittande på kylen.
Inte förrän imorron eftermiddag var det, som jag skulle bli av med det nu "förvuxna" håret.
Får alltså stå ut ytterligare en dag..........
Medan Inga fixade stuvad vitkål med prinskorv, fortsatte jag med att "gå igenom en hylla" i badrumsgarderoben, inför renoveringen. Nu kommer inte den att behöva blandas in i byggandet, men det gör ju inget om det blir bättre ordning där ändå......tänkte jag.
Hade samlat sig en del återvinningsmaterial i tvättstugan, så jag tog bilen ner med detta och svängde samtidigt bort till förkylda kompisen, för att lämna en påse ingefärste/dricka som vi inte gillar.....men hon gör. Onödigt att slänga alltså och det kunde ju passa bra till hennes förkylning, tänkte jag. 
Pratade en liten stund där i dörren. Men det var ganska kallt ute, faktiskt runt minus fem. 
Inga fick ett "stollaryck" igår kväll och gjorde en pizza, vilken merparten av fick krypa in i frysen.
Men blev även tilltugg till kvällskaffet för min del och det finns en bit kvar i kylen att ta nu.........
Men ska nog röja lite bland presentkartongerna i tvätten först..........
Då var det gjort, men bara lite........och pizzabiten är slukad.
Dags att ta tag i stickprojektet igen och samtidigt kolla vad dumburken bjuder på ikväll. Marko och Irma bland annat........... 
 
"Stollarycks-pizza" klockan nio igår kväll.
 
Blev lite dinkelmjöls-deg över, så fick bli en minilimpa också......
 
Middagen är serverad........
 
.....och idag hade vi besök av solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0