Rätt dag......

....... inföll så, för klippningen och nu är jag korthårig igen......så länge det varar. Har dock en ny tid i slutet på nästa månad, brukar alltid boka nästa gång direkt.
Blev också en pratstund med en gammal bekant (och fd. Fagersannabo)......... på klippbesök.
Ja vi har en bra frisör här i byn och det är många fler som åker extra för sin klippning, trots att de flyttat från orten. Känner flera stycken.........och även förr, då det begav sig när min mormor levde, fick vi hämta henne i Tibro när hon skulle frisera sig. Sen stannade hon ofta kvar hos oss efteråt och hjälpte till med en massa saker: Stryka, baka bröd, vara barnvakt, rensa ogräs m.m.
Det var en win-win situation, vi "körde taxi" och hon avlastade oss med marktjänsten.
Innan fredagen kommit så långt, hade jag varit i Tibro och handlat förnödenheter, fläktfilter och hämtmat. 
Köksfläkten har nu äntligen fått sig ett nytt fett-filter, istället för det som inte går att tvätta rent ......hur jag än har försökt.
Till middag blev det alltså thaimat, så Inga fick ledigt.
Men hon verkar väldigt trött idag och slumrade en stund i min fåtölj, nu på eftermiddagen. Maken kom dock med kaffe så lite piggare blev vi väl.......kanske.
Han gick sen på en promenad, men nu vid hemkomsten misstänker jag att det kan vara hockeydags för hans del.
Jag å andra sidan ska kolla "På spåret" och troligen Carina Bergfeldt, till att börja med................
 
En framtida födelsedagspresent är paketerad........
 
......och som sagt, hämtmat till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0