Tulpaner.......

......brukar jag väl inte köpa egentligen, men fick idag ett infall och svängde förbi handelsträdgården, när jag ändå var i Mölltorp i annat ärende.
Motstod frestelsen att ta en kruka tété-a-tété påskliljor (som de också hade) och valde alltså en bukett tulpaner, som lite uppmuntran och för att det var jag värd. 
Åkte på hemvägen förbi en av kompisarna som firar sin födelsedag idag och då hon ej var hemma hängde jag ett litet paket på dörrhandtaget.
Hemma igen, var det dags att sätta Inga i arbete, med att skala och skära rotsaker, samt lök och lite annat. Dessa skulle sen ugnsrostas, efter att två kycklingfiléer grillats.
Till detta serverades ädelost mosad i créme fraiche. 
Helt ok smakade det faktiskt och när Inga ändå var igång blev det därefter ett gäng "mormorsbiffar" att bland annat ha till morgondagen.
Annars har jag suttit i fåtöljen med stickningen och nu påbörjat del två på nuvarande projekt. 
Maken serverade kaffe och digestivekex med ädeloströra till, som fika.
Nu får vi hoppas att vi slipper undan storm Otto, vad jag kan utröna så ligger vi på gränsen till varningarna och kan ha tur.  
"På spåret" nästa..........
 
Här i krokarna hängde jag paketet.......
 
.......med bara en enkel uppvaktning.
 
Här är mina tulpaner, på köksbordet......
 
"Hårdrostade" rotsaker m.m......
 
.........blev middagsportion.
 
Och så några biffar av blandfärsen från affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0