Ännu mer slask.........

.......det är väldigt blött ute, men det tar på snön.
Den delen har jag absolut inga invändningar emot, men finns mycket kvar iallafall.
Till middag serverade Inga köttfärsröra med potatis till maken, medan jag gjorde mig ris med korv stroganoff.
Stekte nämligen röran igår kväll och tog en portion till pasta som kvällsmål. Resterande färs i paketet har idag blivit biffar med Ingas hjälp......till tisdag är det tänkt.
Inte lika slipprigt på vägen idag, men som sagt vääääldigt blött, då jag hämtade reklamen från postlådan.
Eftermiddagsfikat fick sällskap av varsin fralla med ost.
Födelsedagsfiraren ringde och tackade för hälsningen. Hon hade precis kommit hem från Göteborg med övernattning och igår "Cabaret" på Göteborgsoperan. Nyblivna åttioåringen var mycket nöjd med överraskningen och på tisdag ska jag ta en fika hos henne och uppvakta med ett paket.
Gick sådär för Liverpool igår, men oavgjort och omspel i cupen, så en chans till......
Nu "Downton Abbey"......filmen på teve.
 
Så glad blir jag också, då gräsmattan syns igen........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0