Då var vi klara........

......... kunde de två bläckfiskarna plötsligt konstatera, mitt i Sveriges handbollsmatch igår kväll.
Eller vad man nu ska kalla en "utskåpning" på 47-12.........
Men det blir förmodligen helt andra (jämnare) resultat nu i nästa omgång av VM-spelet. När alla "blåbärsnationer" är utslagna.
Det fanns en del även idag att ta tag i här hemma. 
Alla torra, nytvättade sängkläder ville visst inte ligga kvar i tvättkorgen, utan komma till ro i linneskåpet, så bara att tillgodose önskemålet.
Fanns inget överflödsinnehåll att finna i brödburken, men ett halvt paket jäst i behov av åtgärd (använda eller kasta). Det fick bli en plåt källarfranska, efter att middagsbiffarna var klarai ugnen. 
Runt tre-tiden började det snöa, då var det lika bra att snabbt åka och inhandla mer mat, så jag hade det gjort.
Två kassar senare och hemma igen, blev det nybakt bröd med leverpastej till eftermiddagskaffet.
Nu väntar jag på Liverpool-matchen, men får tåla mig ett par timmar till.......
Och kolla in Mandelmanns lite först.
 
Tjenare.......nu vill vi flytta in till kollektivet i resväskan.
 
Först ugnsstekta biffar........
 
......sen nygräddade källarfranska.
 
Dinner is served..........sa Inga.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0