Det ringde........

......... under bilfärden igår, från golvläggarfirman. De undrade om de skulle komma och starta renoveringen. Då sa jag att vi fortfarande INTE fått någon offert från rörläggarna.
Idag ringde de därifrån och hävdade att den var skickad på mail för flera månader sen........NOT, svarade jag. Då skulle det göras omgående, nu klockan fyra har fortfarande ingen kommit.
Men de vill starta arbetet den 27 februari..........och det funkar väl, men vi behöver ju först veta vad kalaset kostar.
Får i så fall ägna födelsedagen åt att plocka undan i badrummet.......nice !
Annars testade Inga ett nytt recept (och följde det till punkt och pricka) till middag: Fläskfilé i bakform.
Medan den tog god tid på sig i ugnen, satt jag och pratade en stund med en kompis som kom på visit.  Hon hade lite tid innan sin klipptid, att slå ihjäl......... 
Den nya rätten fick godkänt av maken, men han hade gärna avstått grönsakerna jag "lassade på" som extra njutning. Själv ansåg jag att de förhöjde smaken.
I postlådan hade Early Bird lagt nya batterier till larmet, vilka maken nu ska ta sig an.
.....och det gick bra.
Lottodragning att se fram emot (fingers crossed) och sen en kvartsfinal mot Egypten i handboll.
Nu gäller det........vinna eller försvinna.
 
Mera grönsaker till mig..............mums. Ja det smakade bra och räcker även imorron.
 
Några av mina snögubbar (den stora är en tekanna från "The Christmas Shop" i London) och där ovanför en handboll. Den är från slutet av nittiotalet, med GUIFs elitserie-herrlags samtliga autografer. Inropad från en auktion på handbollsgymnasiet i Eskilstuna där dottern gick tre år.
 
....och här min senaste, kom med posten idag. Vunnen på Tradera........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0