En fyrtioåring........

.......är firad. 
Då maken inte är fullt kurant, fick jag åka själv till mötet på restaurang Mangos i Skövde, för att äta middag ihop med födelsedags"barnet" och fru.
En av servitriserna var väldigt trevlig, handlingskraftig och tillmötesgående. Men maten var väl inget vi jublade över, fullt ok men inte mer.
Sonen fick dock efterrätt med pyroteknik i glass-kulan. 
Svängde in hos COOP på hemväg och kom därifrån med två (bly)-tunga kassar, fulla med mycket i drickväg: Mjölk, blåbärssoppa, nyponsoppa, dricka, saft......ja sånt är tråkigt tungt att bära hem.
Men på pluskontot, kvittot stämde idag också.......
Under tiden här hemma fick maken hålla tillgodo med tacofärs och potatis. Smakmässigt var nog inte detta någon större förlust.
Missade med detta Liverpools bortamatch, men har i efterhand kollat lite och det verkade som de också "missade" matchen......... storstryk (3-0) av Brighton, vid besöket nere på sydkusken.
Nu får jag hoppas på först Lotto-utdelning (21 kronor till mig), sen ska väl handbollsherrarna kunna "städa av" Kap Verde i VM-handbollen. 
 
Inte mycket till 40-års-present, men........swish så ordnade vi det!
 
Fick göra en längre promenad i centrum, då jag å det bestämdaste bojkottar alla parkerings-appar.
 
Födelsedagsmenyn var iallafall han nöjd med..........
 
Min tallrik, fick säga till om att broccolin skulle vara smörstekt....inte rå.
 
Lillebror har nu fyllt fyrtio........
 
Commerce har missat Tjugonda' Knut.......
 
Likaså är torgdekorationerna fortfarande kvar......
 
Bilen hade "sällskap" av ett ljus-träd...........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0