En utmärkt insats......

........igen av handbollsherrarna och väldigt imponerande tempo, samt osannolika satsningar. 
Hur orkar dom, frågar jag mig.........inte ens i närheten av detta tempo, var det på min handbollstid.
Men det är ju i runda slängar femtio år sen..........hahahahaaa.
Gjorde i samband med sängbytet genomgång av den stora sänglådan därunder, fylld med DVD-filmer.
Visade sig att jag/vi kunde avvara två tredjedelar av filmerna och då gick kvarvarande exemplar ner i en mycket mindre låda, som i sin tur fick plats under den lägre sängen.
Två kassar DVDs lämnade jag in hos loppisen (till Eventverkstaden, att sälja och ta eventuell förtjänst av till sin verksamhet). Den tomma lådan kanske är användbar i gäststugan framöver, vi får se......
Naturligtvis lämnade jag inte bara av saker på loppisen, utan hittade flera bra-ha-grejer att ta med hem istället (hmmm....).
Till middag fanns diverse rester att "njuta" till middag. jag valde ris med kyckling, maken ugnsfalu med mos.
Nu fortsätter strax andra halvlek på Liverpools match mot Chelsea (0-0) de hade tidig avspark idag.
Ja, man får väl se positivt på det hela. De förlorade inte iallafall........men inga mål alls gjordes och det slutade oavgjort.
Nu har vi fikat också, loppisbullar blev det som tilltugg.
Då får vi invänta och se om Lotto-insatsen också väljer att leverera.................
 
Inga gjorde sig till och bakade pannbröd igår..........men de rönte ingen större uppskattning. Dock funkade de som kvällsmacka, medan de fortfarande var varma........
 
Bredvid fika-bullarna ett av dagens fynd. En ny glasburk från loppisen, precis en sån slog jag sönder för något år sedan.......
 
Till sist en bild från dagens bullbak nere på loppisen. Bagaren själv (inte jag) har tagit bilden.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0