Fika-träff och skål.......

.......var det bestämt att genomföra, respektive hämta (i sonens bil) under eftermiddagen.
Blev att maken och jag delade på en Dafgårds räkpaj och banan till "lättlunch", innan jag tog bilen på utflykt till Tibro. 
Först blev det en "distansdate" med sonen, då han fjärröppnade sin bils bagageutrymme inifrån sin arbetsplats och messade instruktioner till mig hur jag skulle hitta den skål, som han varit snäll att hämta åt mig i Falköping, hos säljaren. Det gick hyfsat med genomförandet.....till slut.
Därefter skulle jag bara hämta medicin åt maken, innan jag mötte upp en fd. jobbarkompis (som också nästan gått i pension nu). Är bara inne lite extra just nu........ ja så hattade jag också ett tag, innan det blev definitivt "Tack och hej...." 
Tog lite längre tid än beräknat på Apoteket, men slutligen (tio minuter sen) träffades vi och jag blev bjuden på fikat, hos Bagar'n. Ska bjuda igen senare i vår härhemma, med utsikten som extra krydda.....
Lite kul att hålla kontakten, även som pensionärer.
Fick därefter ta mig an specerikomplettering på COOP, innan jag gjorde ett kort stopp på Candela second hand, i väntan på att thai-maten jag beställt via telefon skulle bli klar.
Men nu är jag åter sittande i fåtöljen framför teven, mätt och belåten i väntan på Mandelmanns om nån timma.
 
Apelsinerna är extra goda (och stora) just nu..... väger nästan 400 gram styck!  men ack så goda de ääääär.
Frukost.........
 
Det är serverat för en sen middag.........
 
Varsågod......en kasse medicin.
 
En stor fin skål inhandlad/hämtad.............att bli present (så småningom) framöver.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0