Hur ska det gå.......

......i handbollen?
I halvtid ledde Sverige med fyra bollar, men nu några minuter senare i andra halvlek,........ leder Spanien.
Gick inte heller nå't bra för Liverpool, efter stryk idag på bortaplan i Brighton och så var de utslagna ur FA-cupen. Ingen lysande säsong i år för dem, men de har också en hel del skador att dras med.
Annars har jag och Inga ägnat söndagen åt att "förstäda".
Imorron kommer städhjälp och för att få ut så mycket som möjligt av denna har jag plockat undan och förberett så att de hinner med så mycket som möjligt i köket och lilla badrummet.
Har beställt grundlig rengöring, av sånt som jag inte fixar själv.
Typ krypa runt och skura golv, samt dra fram spisen, gnugga rent köks-kaklet och alla socklar osv.
......och tydligen är det en sån dag idag, att det skiter sig för de lag, jag (och många fler....) håller på.
Inget handbolls-brons fick vi heller, alltså.
Under eftermiddagen passade Inga på att göra en ost, broccoli och skinkpaj att ha imorron.
Så vi inte behöver laga middag mitt i städet, utan bara nyttja micron.
Får väl nu fortsätta sticka på mitt nystartade projekt och "trösta mig" med ett avsnitt av Doc Martin.
Sen är det också positivt att vi inte behöver vara till reds (sedvanlig sovmorgon alltså) förrän 
halv ett imorron, för då kommer dom.
Ser fram emot den stundande rengöringen och att då få vara "åskådare".
 
Detta bjöd Inga på till söndagsmiddag........
 
Den här får vi ta del av imorron.......
 
Mini-bullar och sockerkaksskivor till kaffet nyss......
 
Då fortsätter jag på den här........mönster efter "infall" och det kommer att "designas" vidare under arbetets gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0