Idag var inte den dagen......

.....då jag fortsatte med julens arkivering.
I stort sett har dagen gått åt till att vara chaufför till maken, som skulle på en undersökning och hade fått tid i Lidköping på eftermiddagen.
Om han behövde smärtstillande, fick han inte köra bil själv, så tur och retur till den staden fick det alltså bli, även för mig. Lämnade av honom och åkte till "Donken" för att äta en delikat middag (not) och sen ha lite relaxtid i bilen.
Det blev runt två timmar, men kändes inte så länge. Hade ingen lust att leta reda på nån "nöjes-shopping", utan slappade bara. Messade lite med en kompis och när han var klar, behövde han mat.
Gissa vart det blev........."Donken" låg närmast, så jag fick äta ytterligare en torr hamburgare, men nu till kaffe.
Tittade in till Bagar'n på hemvägen, där det för övrigt var ett pärlband av bländande ljus från mötande trafik, mest hela vägen. Hamnade i "rusningstrafik"......på landsbygden.
Varsin semla, färskt bröd och två kakor till kaffet imorron, följde med från kondiset.
Imorron, ja då fortsätter säkert återtåget för julmyset....... till sist kan rapporteras om nitton kronors bidrag på Lotto ikväll.......till bara mig.
 
Bil-middag..........
 
De sista som var kvar....jag fick en liten, maken den stora.
 
Kvällsmat: Grov tekaka med sylta och rödbetor till päroncider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0