Nej jag brås inte på.......

.......mor, (får jag innerligen hoppas) iallafall bevisligen inte vad det gäller att städa bakom spisen.
Varje gång, hon och far skulle åka på semester, var det absolut nödvändigt att städa rent bakom spisen före (om det skulle hända dem något.......).
Ja så resonerade hon........  
Fick lite "blodad tand" och började under den tidiga kvällen, att röja och organisera upp vad som finns i det stora badrummet. Finns mycket mer att ta hand om, men jag har börjat .........och en soppåse står i badkaret, om andan plötsligt faller på att fortsätta. 
Maken tog en promenad, men jag har härjat runt såpass mycket i huset med städ (före och efter "patrull"-besöket), så jag behöver vila bort stelheten som alltid infinner sig såsnart jag rör på mig en stund. Dags att leta reda på sängen då kanske........... 
Hittade dock först tisdagens SLA på nätet och passade på att läsa den innan sänggåendet. Bra att ligga lite före, om man tar sovmorgon.......
Vilket även idag var fallet, men sen blev det en matinköpsresa till Tibro. 
Till middag efter den resan bjöd Inga på chili con carne, som hon kokade igår kväll.
......och nu är en tvättmaskin klar att hängas, får bli i nästa reklampaus.
Då ville även tvättkorgen med vitt, "bada" och så fick det bli. Maken kom nyss med ostkex och kaffe. Nu ska jag steka lever och göra flera portioner till frysen, samt spara en "omgång" till min middag imorron. Maken som vägrar äta denna rätt........ får väl ta repris på chili con carne. 
 
Nyblandad egen müsli, diabetesvänlig? ja det får maken undersöka.
 
Min middag idag............
 
......men blir ännu godare imorron!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0