Shopping och skymning........

.....blev det under eftermiddagen, då jag fick för mig att åka in till Skövde.
Det som utlöste resan till affärerna var rea på dörrmattor, vilket gick att läsa i Rusta-bladet.
Nu fanns det fler saker att köpa givetvis, men då juldörrmattorna ska in på förvaring fattades en sådan efter den rokad av skohyllorna jag gjorde före jul.
Tre stora kassar visade det sig att jag fick släpa in från bilen.....vid hemkomsten.
Till middag sereverade Inga biffar (som fanns kvar) till maken, medan jag erbjöds en Dafgårds kåldolmeportion.
Pratade som hastigast med sonen, som på lördag "fyller gubbe" och hade även ett samtal med hans fru igår. Vi ska gå ut och äta ihop, hon fixar vart.......
Fortfarande är en del tomtar ute på vift.....i väntan på årsvilan, då jag prioriterade lite annat som syns ovan.
Sen är julgranen fortfarande kvar att hantera därute i glashuset.
Det får bli i dagsljus under morgondagen. Faktiskt rätt dag "Tjugodag Knut"..........
Ikväll väntar VM-handboll Sverige-Brasilien.
 
Då tar jag tag i andra lagret, på min mörka Aladdinask...... inköpt vid Lucia...........
 
Makens middag........han muttrade lite över ärtorna bara.
 
En av affärerna som fick besök idag .....av mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0