Äntligen......

.....fick maken åka på sin fotvårdstid. Den har flyttats fram från den ursprungliga tidpunkten i april, flera gånger. Han fick en del tips och direktiv att förhålla sig till.......
Själv har jag en tid inbokad om två veckor, men inte på samma ställe.
Fick bli en skön dusch efter en äggmacka till frukostkaffet. Dock är det som vanligt att jag svettas som en gris efteråt, så det känns i det närmaste ogjort.
Idag fick det bli del ett av planerat biff-görande. Del två följer antingen senare ikväll, eller imorgon. Men ett kilo är omvandlat till trettiotalet mormorsbiffar, som vi tog några av till middag idag.
Nu blir det sittning i fåtöljen en stund, men sen får jag nog åka in till centralorten och hämta två paket som det pep om i telefonen för en stund sen.....hade kommit.
Givetvis till två olika hämtställen.........
Skulle vara mulet hela dagen men nu lyser faktiskt solen, sen nån timma tillbaka.
Hämtat paketen, vilka delvis innehöll julklappar. Ska ta hand om det andra imorron och byta några dukar. Nu blir det fåtöljen, med tevetittande.
 
Passade på att föreviga två fina liljor, innan de vissnar.......
 
Första laddningen biffar svalnar i värmedimman.
 
En koltrast med näbben full av mat, mellanlandade på snögubben en stund.
 
Fotade flygplanet på taket hos Millners.....då jag köpte en passervagga hos loppisen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0