Behövde inte åka så långt.......

......idag, för mera shopping.
Efter en enkel frukost (macka & kaffe, samt lite juice) beslutade jag att lite skräp skulle köras till återvinningen och loppisen behövde få ett besök..... av mig.
Hittade (som vanligt) en del, samt inhandlade några kakor i caféet till eftermiddagsfikan.
Då jag kom hem saknades dock en liten grej, så det fick bli ett andra besök direkt dit ner.
Jodå, de hade hittat och lagt grejen åt sidan, så det löste sig direkt.
Inga ansåg det var dags för middag och hade idag bestämt att det skulle bli fisk. Så bara att panera spättor, koka mospotatis och fixa jobbet.
Måltiden intogs på verandan i solsken och i växthuset kan vi snart skörda de första tomaterna, för de rodnar på i rask takt.
En till gurka har skördats att ha på frukostmackan, men nu får vi vänta på nästa ett tag, ser det ut som.
Undrar om maken ska ladda kaffebryggaren snart nu då.........så vi kan äta kakor (hahaaa).
Räckte med att undra, för nu är kaffet klart och vi har fikat ute på verandan i skuggan.
Även om jag inte frös direkt, så gick jag därefter in i växthuset och fick en portion onödig värme. Hängde upp en plåtbytta (köpt idag) istället för cykelkorgen vi haft hittills: för sax, snöre och lite annat.
 
Klockan elva en sommarkväll......i juli.
 
En fjäril på besök hos lobelian.
 
Fiskmiddag........
 
En hel del båtar i farten på sjön........kör lite saktare inne i hamnen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0