Det fungerade.......

......att somna och sova skönt hela natten, för att (för mig) gå upp i ottan. Vilket i detta fallet betydde att kliva ur sängen strax efter sju.
Kom iväg som tänkt och var hos kompisen flera minuter före bestämd tid.
Vi startade resan och körde faktiskt nonstop, ända ner till första delmålet, Horred och där Ekelunds linneväveri. 
Efterlängtad kaffepaus tog vi innan det blev en runda i outletaffären. Jag handlade det jag bestämt på förhand, men kompisen avstod köp....i den affären.
Sen skulle vi starta återresan, med ett stopp hos "Skroten"(textil) i Kinna. Tog av vid fel avfart och fick göra lite sightseeing, innan vi kom rätt och jag kände igen mig.
Startade detta stopp med en titt-in i kläd-outlet ett kvarter innan huvudmålet, men nöjde oss med ögonshopping i den butiken.
Vilket INTE blev fallet hos Skroten, för där fanns gott om tyger att frestas av. Kompisen köpte bara lakan, men jag shoppade loss på några tygvarianter: en stuvbit, ett tyg tänkt att sy present av, ett kjoltyg och två klänningstyger. Kan riktigt höra hur stressad symaskinen börjar bli..........
Vi fortsatte hemfärden via pizzerian i Blidsberg, där vi äntligen åt vår middag och nu efter att ha lämnat av kompisen i Tibro, är jag hemma igen........ i min fåtölj.
Ganska trött, men också rätt nöjd med dagen ........ och inköpen.
 
Smakade väldigt bra med en fika efter nästan tre timmar i bilen........
 
Vi fick allt gå och hämta en vagn...........men har precis kommit hit.
 
Den här högen "fick" jag med hem, flaskan också......
 
Pizzan var god (har ätit där förut), en fjärdedel med hem i doggybag. Den är precis också uppäten.  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0