Det syns inte ens......

......att jag har varit nere på loppisen och lämnat tre stora kassar med grejer, att sälja till förmån för välgörenhet.
Visst, det är lite mer golvyta i mitt syrum nu, men det är ändå marginellt. Hursomhelst var det skönt att bli av med både detta och en hel del till återvinningsstationen.
Fick bli en runda bland fynden efter att jag lämnat av.......... och inte gick jag tomhänt därifrån....heller.
Köpte dessutom både frysta bullar och varsin bit Budapestbakelse till kaffet.
Maken hade ätit upp sin del två av gårdagens portion. Jag kokade mig lite spagetti och fixade en sås av rester från kylen. Så var middagen undanstökad även denna lördag.
Stolar och bord ute i glashuset började knorra över att de hade det trångt och Inga orkade inte tjata om assistans, så hon släpade ut det som inte borde ta upp plats där längre.
Fikat smakade bra och sen var sekatören sugen på en promenad runt trädgården. 
Men det var förstås inte samma sekatör (har två) som inatt tillsammans med ficklampan var ute på snigeljakt. Började med att jag i växthuset siktade två!! stora sniglar krypande på ena kortväggen.
Ut med dessa på gräsmattan fortare än kvickt och klipp, klipp.
Gick sen runt med lampan, lyste på gräset och hittade minst tre till objekt ........att oskadliggöra.
Funderar nu på att sluta ljuga, hämta salladsblad och skära vattenmelon/fetaostsallad till kvällsmål.
Dessutom steka några vitlöksbröd.........
Uppätet och dags för tvättmaskinen att göra tjänst igen. En gemensam snabbgenomgång av finanserna följde, nu kaffe.............
.....och symötet vann nitton riksdaler på lottot!
 
Dög bra till frukost......
 
Helt ok till middag.......
 
Fler och fler färger dyker upp......
 
Bakelse från loppisen.......smakade väldigt bra till eftermiddagskaffet.
 
Som utlovat: Sallad, vitlöksbröd och dressing.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0