Ensam hemma......

.....heeeeela da'n.
Maken drog iväg strax före nio imorse och jag masade mig upp, beställde frukostmackor av Inga och passade på att ta en skön dusch ganska omgående.
Träffade på en granne igår vid postlådan och hon ska eventuellt komma på fika framöver.
Skulle bara.......jobba först.
Satte mig i fåtöljen och avslutade stickprojekt sommarlinne.  Blev väl ganska hyfsat, men vi får se hur mycket det kommer att "slitas på"........egentligen(Var ju ett reagarn som gav mig en blixtidé....)
Nästa projekt jag tänkt starta under "ensamhetsdagen" var att klippa till ytterligare en klänning.
Det är nu också genomfört och äntligen sa kanske tyget, som legat till sig i tre år.
Återstår att sy......nu bara. 
Inga tyckte att jag gjort mig förtjänt av fiskpinnar (som hon hittat i frysen) med pulvermos och grönt.
I all enkelhet smakade det bra till middag.
Nu får det bli lite slötitt på Ernst-repriser, innan de börjar leta hus i solen.........
Apropå solen.....så lyser den därute i trädgården.
Granne med numera två hundar, kom på lite eftermiddagskaffe. Medan vi pratade låg de (för det mesta..... ) still under vår stora parasoll i skugga. En beige spansk vattenhund och en svart portugisisk sådan. 
Mera tevehäng nu, med Mandelmann framöver............  
Men först en "promenad" tur och retur till postlådan.
 
Äntligen klar.....för användning.
 
Middagen är serverad........
 
Bara resten kvar nu av jobbet.......
 
Strax fika..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0