Inte ens en ursäkt........

......kostade de på sig från Vårdcentralen. Sååååå dåligt........ men har iallafall ett nytt recept på begärd medicin (nu återstår att se om det är korrekt, vid nästa apoteksbesök).
Maken gjorde ett nytt försök i slänten, men fick trådproblem och får nu vänta några timmar innan det är nån idé att försöka starta apparaten igen, för sista biten att slå.
Själv plockade jag grönkål i landet, för att göra gräddstuvad sådan med korv till middag idag.
Nu tyckte jag inte det var lika gott som det lät, men då har vi provat iallafall.
Under verandan har jag upptäckt att det via ett hål vid gräskanten är en febril aktivitet, med getingar som flyger ut och in. Lade dit två stenar i öppningen, vilket föranledde ett intensivt surrande runt dessa för att hitta en mycket mindre öppning. De verkade inte särskilt glada, men man kan kanske spruta runt lite sen framöver.....om det blir en ökad störning. Än sålänge får de väl hållas........
Inga ska nog göra lite kakor till kaffet, sa hon........ och satte igång att experimentera.
Det blev sex stycken "mördegskakor" med svartvinbärssylt i mitten. Blir intressant att se om de smakar.
Först ska maken köra klart med röjsågen och jag tar nog några varv på ett av stickningsprojekten, som är igång.
Imorron ska maken ta med bilen på "dygns"utflykt till Krylbo. Får se vad jag kan roa mig med under tiden.......
 
Som sagt.....nu har vi testat det.
 
Två stenar i hålet som irritationsmoment för getingarna........ i hopp om att de kanske flyttar (haha).
 
Återstår att se hur de smakar till eftermiddagskaffe.........
 
Nu var han klar......för den här gången.
 
Sååååå fina........
 
......och i många färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0