Mera experiment.......

.......vad det gäller mat, blev det idag.
Men först hade jag en fotbollsmatch att titta på. Vaknade i lagom tid för att göra mig några frukostmackor med kaffe innan matchen startade.
Gick väldigt bra för svenskorna och vinst mot Italien med hela 5-0.
Efter slutsignalen var det startsignal till Inga, att börja laga middag. Idag hade hon två fläskköttsskivor kvar från gårdagen att göra nå't av. 
Hon hade funderat på att testa roullader med ost, skinka, persilja och plommon inuti. När detta stod och puttrade på spisen, var det dags att prova "wok" av grönsaker.
Vilket innebar att steka råa grönsaker i olivolja med lite salt. Jo det fungerade ganska bra ändå.......
Middagen äten och vatten blev påfyllt i växthustunnan av "middagsgästen" när han ätit upp.
Av någon konstig anledning känns det som söndag, så jag får oavbrutet intala mig att det faktiskt bara är lördag. 
Efter att ha hittat lite bortglömda kakor, serverades dessa till eftermiddagskaffet. Sen gick maken lös på hönsgödslet och gjorde en vattensörja att bjuda våra grönsaker på.
Såg inte speciellt tilltalande ut, men kanske att det gör nytta, vi får se.........
Nu fåtöljhäng en stund.......
 
Igår kväll gjorde Inga varsin ågg/räkmacka och korv med bröd.
 
Nu börjar det bli färg på paprikorna.......
 
"Mandelmanns" gula tomater ser ut att börja få rätt färg.......
 
Lördagsfrukost.........
 
"Wokade" (stekta) grönsaker.......
 
Men jag tog hellre de kokta kvarvarande från igår..........
 
Hade glömt bort att det fannslite kvar, sen barnbarnen var här.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0