Det blev ingen shopping........

.......för strax efter att jag lämnat av maken vid tågstationen, ringde min telefon.
Fick stanna på en parkeringsficka och svara. Det var en tvättmaskinsreparatör som strax skulle vara hemma hos oss. Ok sa jag får åka hem och möta upp då.......
Hade bara stannat bilen på gårdsplanen och öppnat ytterdörren, så anlände han. Samma kille som i vintras kom med ny diskmaskin och monterade in den.
Han fick själv uppleva vad jag beskrivit: Ibland vill den och ibland vill den inte öppna låset.
Av fem försök pep den två gånger och låste upp.
Ett mysterium ansåg han och föreslog beställning och byte av låset, som troligast lösning. Annars var det en mycket dyrare historia och då får vi ta nytt beslut i så fall.
Men maskinen är inte ens fyra år än........
När han åkt tänkte jag att nu testar jag med en mindre laddning tvätt.....igen, så får vi se.
Jo denna gången passade det......
Dammsugaren var lite sugen på en motionsrunda, så varför inte tänkte jag. Men fick betala dyrt.....i svett, för den "snällheten".
Nu får jag allt hitta på nån middag till mig.......... rester, ett ägg och lite bacon fick det bli.
Åkte därefter till Tibro, hämtade makens paket och handlade en del mat.
På hemvägen stannade jag till vid loppisen och köpte två smaker Klingsglass, ska göra en strut strax.
Framåt kvällen ska det kokas pepparrotskött, att festa på till middag imorron.
Kan undra om maken landat ordentligt i huvudstaden........?
 
Improviserad middag.........
 
Bara att starta på nästa flaska.....till torr hud.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0