Det kom TVÅ mail......

.....idag, angående de kinesiska sandalerna. 
Först ett från Kina med det vanliga "dravlet" om mina valmöjligheter och en bifogad återsändningsblankett den här gången, gu'bevars (dock inget returporto).
Men det kom även ett mail ifrån Klarna bank, om att de hade annulerat fakturan efter min förklaring i sandals-ärendet.
Skickade då genast ett svar till Kina: Att ni kan sluta sända mail om "skräpet", för nu är fakturan borttagen och plastskiten åker i tunnan där den hör hemma.  
Återstår att se om de ger sig med detta.........
Inga gick på högvarv och gjorde en liten fläskstek med äppelmos och gräddsås till middag, vilket serverades med broccoli.
Sen ringde bilfirman och konfirmerade köpet till det pris vi fått preliminärt. Zäta klarade alltså sin verkstads-genomgång, närapå utan anmärkning.
En gissning kan väl bli, att kosingen kommer in imorron på kontot............
Jag fick plötsligt för mig att ta en tur in till Skövde och nu är ny fasadflagga inköpt (plus en till i reserv...).
Tittade in på klädbutiken också, men det jag frågade efter hade de inte fått in iår.
Men det fanns ju lite reaplagg.....två exemplar fick följa med hem.
Dessutom träffade jag på en fd. jobbarkompis i affären, så det blev en pratstund.
Väl hemma igen blev det kaffe med delad päronbiskvi (lagom mycket)........den andra delar vi på imorron.
 
Väldigt fin .....tycker jag.
 
Jag har sparat beviset från Klarna.....
 
En portion godis......
 
Eftermiddags-kaka för två.
 
Villhövde dessa två plagg från affären.....
 
Det blommar vid postlådorna.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0