Förberedelser.........

...... inför midsommar, kanske man kan drista sig till att säga angående dagens inhandlingstur till Tibro.
Maken behövde fylla på medicin och då fick han se till att följa med på inköpsrundan, sa jag.
Medan han gick till Apoteket, tog jag mig an ICA.
Vi var klara ungefär samtidigt och på hemvägen såg vi till att bil Kia fick full tank.
Dock inte hos Preem, utan nu får det bli Qstar fortsättningsvis.
Vid hemkomsten startade Inga middagen, idag fick det bli stuvad vitkål med hälften av den prinskorv som följde med från affären. Resterande korvar ska stekas imorron och ätas på gaffel, till jordgubbar med gräddmjölk..........men det blir nog bara jag som äter så.
Har bokat två liter jordgubbar nere på 24/7-butiken härhemma, att hämta under förmiddagen.
Medan vitkålen kokade, passade Inga på att rulla en plåt köttbullar......till helgen.
Men vi delar nog upp godsakerna på två dagar.
Imorron får det bli sill, ägg, färskpotis och nubbe, med jordgubbstårta till kaffet. (Inga har lovat att baka en liten ikväll.....).
På midsommardagen blir det sen Jansson, köttbullar, sill- och tårtrester.  
Idag fick vi en bit banankaka till eftermiddagskaffet och ikväll ska vi äta räkor med tillbehör.
 
Middagen är serverad.......
 
Då var köttbullarna klara......
 
Fika-tajm.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0