Lunch vid elva........

......åt vi idag, på vår väg till dotterns fritidshus.
Så tidigt har jag inte ätit denna typ av måltid, sen småskolan.
Vi stannade i Surahammar på "Två rum&kök", hängde nästan på låset och vi var de enda kunderna vid denna tid på dagen.
Maken valde Ceasarsallad, medan jag föredrog pasta Bolognese. Båda var vi dock nöjda med det som serverades.
Vid ankomst till Västervåla fick min gamla cykel ett nytt hem. Den behöver vårdas en del och vi får väl se om den kommer i bruk nån mer gång. Oavsett så tar den ju ingen plats hemma hos oss mer.....
Maken fick låna deras lånebil (ordinarie på verkstad) för sin vidare resa till bluesen i Hedemora. Han har redan hunnit lägga upp film därifrån, på Fejan.
Själv har jag nyttjat min (sen förut) hitkörda fåtölj......stickat en hel del, men vi har även bytt födelsedagspresenter,  för det senaste halvåret. Vi låg lite efter med den saken.......
Brödet och mini-biffarna har försvunnit i hungriga magar. Nu står herrn i huset och skär sallad till kvällens mål. Vi får väl se om maken hinner hem hit innan vi startar den måltiden. 
Sen väntar en natt i husbil Zäta, innan hemfärden imorron.
 
Då sover vi en stund innan avfärd.......
 
Ett fält fullt av tranor, vid Olshammar.
 
Slutmålet ligger  ca en mil innan Fagersta........
 
Varsitt annat mål........före fortsatt färd till slutdestinationen.
 
Han tog sig igenom sin portion, medan jag var tvungen att lämna lite.....
 
Åter till Zäta.......
 
Pappa hade köpt en såpbubblepistol i affären.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0