Ramslök....och garn

Medan övriga i symötesgruppen företog utflykt till Kinnekulle och där besåg den blommande ramslöken, vilade jag vidare på hemmaplan.
De skickade bilder till mig och det hade säkert varit en fin upplevelse, men vila stela lemmar var mera akut..... tyvärr.
Inga serverade korv stroganoff med ris till middag och därefter hade jag återhämtat mig såpass att en utflykt till garnrean på Garn&Ved i Brevik kändes lockande.
Den gav inspiration till nya alster att sticka framöver, så diverse nystan fick följa med hem till Fagersanna.
Tog också vägen om mataffären i Mölltorp och handlade bland annat kaffebröd.
Knappt hade jag och maken fikat, förrän en granne med hund ville komma på ett kaffetårs-besök.
Maken drog på möte i Tidaholm och ska köpa alla tunga matvaror på hemvägen.
Grannen kom omgående och en kaffetår går ju alltid ner............
Några födelsedagspaket har även hunnit bli inslagna...... för framtiden.
 
Dagens middagsportion......
 
En kasse "godis".......
 
....och här även en bild på veden.
 
Då fikar vi igen........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0