Sextiofem öre........

..... gjorde den här tanten ordentligt irriterad, då de upptäcktes vara dragna från mitt konto.
Detta hängde ihop med tankstations-strulet förra veckan.
Summan i sig är ju en skitsak, men principen att fel ska rättas och inte lämnas halvgjort, fick mig att se rött.
Flera samtal senare och efter påtalandet om allt strul, fick jag (standard-erbjudande till missnöjd kund?) ett presentkort via sms hos en bemannad station......på 25 kronor.
Ja nån gång får man ju släppa och "gå vidare" (typ) så accepterade kompensationen och har nu avskrivit denna principsak. 
Dock är konversationen med Kina angående sandalerna fortsatt ej reglerad. Fick för några dagar sen en förfrågan igen, om jag tänkt över mina valmöjligheter i ärendet. Bad dem inte dra åt h...........men nära nog, så än inget avslut där (ca femton mail tur och retur så långt, sen i början av maj).
En kompis undrade om hon kunde titta in på elvakaffe och det var ju kul.
Efter några timmars prat, fick hon med sig en tomatplanta (behövde glesa ut i lådan) och for hemöver.
Inga hade lite idétorka, men kom sen på att det fanns vitkål i kylen och köttfärs i frysen. Utav detta gjorde hon "kålpuddingsås" till middag.
Lite för varmt ute, så rätt skönt i fåtöljen just nu. Ska väl dra och handla lite senare........om jag ids.
Jag iddes.......och kom hem med en låda jordgubbar bland annat....... och sill, till midsommar.
Nu blir det inget mer arbete ikväll, men ska väl bre' mig en kvälls-macka iallafall så småningom.
 
Dukat för elvafika.......
 
Här hänger makens nya jacka in sig i hallen.......
 
Hoppade över kaffet i eftermiddag.....tog detta istället.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0