Sjätte juni........

........ startade (efter frukost) med en tömning av husbilen. Maken bar ur och jag sorterade vidare.
En hel del överskott av prylar.....blev det till alla andra prylar som redan trängs i huset.
Får väl testa att lägga ut "startpaket" till husbil, på någon sälj-sajt framöver.
Till middag serverade Inga idag isterband med olika tillbehör.
Nu ska jag åka till Tibro och handla mera mat..... och då låg väl inköpslistan kvar härhemma.
Kom ihåg det mesta, men rödbetor som stod överst och är helt slut, glömde jag såklart.
Sen annonserades om extrapris på gurka.........men inte en enda fanns i butiken, då de ej fått några från leverantören. Ja det är ju inte personalens fel, men aningen sur blir man.......
Åkte så via bagar'n och köpte två "nationaldagsbakelser" som vi nu ätit till eftermiddagskaffet.
Igår såg jag två duvor i äppelträdet och tog idag en närmare titt. Jodå, de har börjat bygga bo där de förut häckat. Med hjälp av makens längre armar och en borste kunde vi få bort de flesta kvistarna. Får hålla koll ett tag där nu, för i äppelträdet vill jag inte ha dem en gång till.
Nu återstår bara en del ren tvätt att hantera, sen ska jag kolla nationaldagsfirandet på teve.
 
Svenska flaggans dag..........
 
Vi åt isterband....jag med stuvad blomkål, maken med potatis och rödbetor.
 
Ojdå, var det nån som kollade holken, då drar jag ett extra varv innan inflygning. (vänstra hörnet)
 
Det var vanliga Budapestbakelser......som fått varsin flagga bara.
 
Röda blommor i krukan vid äppelträdet.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0