Sol igen........

.......blev det så småningom under måndagen.
I kylskåpet var det nära nog ebb, så planen var att framåt eftermiddagen dra mot centralorten, för att fylla på.
Men först behövde vi lite middag. Idag bestämde Inga att det fick bli fiskpinnar......
Kompisen skickade ett sms och då passade jag på att fråga om hon var hemma nu, eftersom hon jobbar hela dagen imorron. Det var hon och kaffe behövde hon dricka, så jag tittade in en stund innan jag fortsatte med mitt ärende ...att handla mat.
Hon fick en födelsedagspresent, eftersom det är högtidsdag under tisdagen för hennes del.
Men hon "firar" då alltså med att jobba.
Även jag fick en present: En kruka popkornsgräs, som fick ta plats på entrébordet vid hemkomsten från affären. Fanns lite färskpotatis hos COOP, men inte särskilt mycket.
Dock har jag nu fått ihop tillräckligt, för midsommars-sillen och en hel del annat som saknades i ladorna härhemma.
Maken roade sig med att klippa häcken, medan jag var borta. 
 
Måndags-middag........
 
Nyponen blommar......
 
Grönt och fint på entrébordet.......så länge det varar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0