Städningen........

......kom jag inte undan. Inget drömscenario med ett färdigfejat hus vaknade jag alltså till, utan det var bara att ta tag i jobbet själv i så fall.
Men först kokade Inga ägg till frukost och hämtade in sallad till mackan från växthuset. Därute var det nästan 40 grader, så hög tid att öppna fönstren på båda dörrarna och ge plantorna en slurk vatten.
Lite senare under förmiddagen var jag så tvungen att ta beslutet:
Ska jag göra en omfattande städning eller orkar jag fortsätta att se behovet?
Svaret på den frågeställningen var att mattorna åkte ut i solen, medan köksmattan fick krypa in i tvättmaskinen.
Bra väder gjorde att den fick ligga på verandabordet och torka ute, det gick ganska fort.
Maken tog sig an husbilen och åkte till firman där vi köpt den för att fråga om de ville köpa en bil?
Vi ska återkomma med den på onsdag för diskussion med rätt person.
Under tiden fick dammsugaren ta ett varv, ångmoppen startades för tjänstgöring i kök och hall. Därefter och slutligen...... en genomgång med swiffermopp över hela huset.
Då tyckte Inga att hon skulle bjuda på middag, efter väl genomfört arbete för hon förstod att jag var trött. 
Tänkte sen att vi borde ge nån mer firma möjligheten att förvärva vår Zäta. Tog ytterligare en mail-kontakt för jämförelse. Hen behöver få komma till någon som nyttjar den.......... vi är och har varit dåliga på det och har (under moget övervägande) nu tagit ett gemensamt beslut om avyttring. Vi är inga "campingpersoner"..........
Efter kaffe med glass och hallon fick det bli en stund med kantklipparen. Då tyckte Inga vi gjort oss förtjänta av rabarberkräm till kvällen, så hon plockade och kokade......
 
Det blommar på köksbordet......
 
Ett infall till kvällsmat igår.......
 
I frysen fanns fläskfilé, för Inga att anrätta till middag......
 
Utsikt till fikat.......
 
Zäta förtjänar ett nytt hem, som värdesätter hen bättre.....
 
Rabarberkräm.........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0