Ugglor i mossen......

.......? Nej...... men en uggla satt i min stora kruka på trappan imorse.
Det var kompisen som satt dit den, när hon åkte förbi antar jag. Iallafall så är det hon som har målat ugglan, som hennes make sågat till.
En kul färgklick som man blir glad av är det hursomhelst och den ser ut att trivas där den blev placerad.
 Jag fortsatte efter upptäckten med mitt ärende, att åka ner till butiken och hämta mina beställda jordgubbar. 
Såg fina ut och väl hemma fick en del av dem hjälpa till för att bli både fyllning och dekoration på tårtan. Men det blev gott om bär över till kvällsmaten.........
Därefter var det hög tid att starta midsommarlunchen. Traditionell meny givetvis och den intogs ute i solen på verandan, med nubbe till.
Vi får se om även jag går en kort promenad till midsommarstångsevenemanget om en stund. Maken skulle ta en tur. Sen ska vi äta hembakad jordgubbstårta till kaffet......... härhemma.
Gick iallafall en tur till spektaklet och när vi sen hade fikat klart härhemma, kom det en raggarbil på besök. Då blev det lite mer kaffe..........
 
Gårdagkvällens "räkbuffé".........
 
Tårtbotten är klar......
 
Gomorron och glad midsommar säger jag........
 
Tårtan dekorerad........
 
......och lunchen äten, skål!
 
Obligatorisk närvaro vid spektaklet.......
 
.....och så kom det oväntat besök.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0