Båda två .........

.......har vi "drabbats" av lite röjar-anda. Maken fortsätter att gå igenom och organisera om sina hyllor i kontoret, medan jag ägnar en del tid åt att fixa klart i badrummet. För min del är det mest styling och att utföra de idéer som dyker upp i huvudet.
Men först fick det bli assistans till Inga. När hon hade panerat spätta från frysen, fick jag steka dessa och hon gjorde samtidigt potatismos.
Smakade riktigt bra........tyckte iallafall jag.
Därefter tog jag med lite grejer att lämna hos syster och sen fick det bli besök hos Hjocanhelp, samt Hem&Hobby.
Nu är mina presentkort från födelsedagen förbrukade, men badrummet har istället begåvats med annan färg på handdukar och ny fotbalja (i svart). 
Mera mat vart också inhandlat och ännu ett paket till maken hämtat, på hemväg.
Nu har jag vilat rygg och knän i fåtöljen en stund, så då kan Inga få lite assistans med att göra Ceasarsallad till kvällsmat.
Får tröstäta lite, eftersom Liverpool (som väntat) blev utslagna ur  Champions League, av Real Madrid igår kväll.
Salladen smakade bra och maken blev positivt överraskad över menyn. 
Nu är knän och fötter trötta......övertrötta, men sittande i fåtöljen är de helt ok. Får se om jag lyfter ändan nån mer gång idag. Men ..........vill ju ha kaffe........
 
God middag idag.........
 
Hittade en ny "kompis" till prylhyllan, att ersätta de som gick i kras, får stå vid morfars ägg.
 
Nya färger på handdukarna och en randig kruka för "smått och gott"........
 
Ceasarsallad..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0