Besök........

.......har vi ju som bekant av diverse fågelarter, både mindre och större, varenda dag.
Men idag siktade jag......(och lyckades fånga på foto) min favoritsort: Rödhaken. Han satt en stund på "taket" till matburen, men verkade inte tycka att utbudet lockade.
Däremot är änderna stadiga gäster, sen de upptäckt kullen som växt till inne i buren och då vi flyttat den för åtkomst, är ihärdiga att äta sig igenom.  
Både skator och kajor gör också sina "nedslag", men såsnart man visar sig i köksfönstret fegar de ur och flyr.
Modigare än så är alltså änderna och även koltrastarna.
Det negativa med alla dessa (stora) fågelbesök, är att altanen nyttjas som toalett. Fick i eftermiddag hälla ut vatten och borsta bort det värsta......
Igår kväll fixade Inga en gryta, som idag serverades med ris. Vet att maken är måttligt förtjust i den sortens maträtt, men varianten idag var klart ätbar tyckte jag, kanske ingen fullträff dock.
........och nu snöar det igen, ska så göra tills imorron eftermiddag enligt prognosen.
Håhåjaja...... blåser gör det också.
 
Använde min födelsedagspresent (citruspressen) för första gången idag, funkar bra.
 
Koltrasten skyndar vidare efter sitt mål mat.......
 
Ja vi låter oss väl smaka.....och kommer ofta.
 
Men vad säger du?......ska vi dra ner till sjön en stund.
 
Min favorit-pippi....... på snabb-besök.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0