Bläckfisk-väder.........

.....blev det idag.
Då jag pigg och energisk (not true....) vaknade runt sex-tiden, höll solen på att gå upp och det såg ganska lovande ut på väderfronten.
Gjorde mig en macka och bryggde lite kaffe, som hann intagas innan rörmokaren försiktigt knackade på ytterdörren. Maken öppnade ....... så var han igång med dagens montering av först rör, senare toastolen och frampå förmiddagen kom en kille till.
Då bar de in badkaret och senare även högskåpet, för att sen bryta en stund för lunch.
Då tyckte Inga att det var dags att revanchera sig och bjöd på kålpuddingsås. Dessutom rullade hon några biffar att ha imorron........snällt, tyckte jag.  
Vid återkomsten var det bara en rörmokare igen, som fortsatte montera rör och badkarsblandare, samt limmade toastolen. 
Det visade sig framåt eftermiddagen att de två saknade möblerna kommit under dagen, så imorron kommer han åter (lika tidigt som idag.....) med resterande och då ska det bli helt klart.
Sen återstår bara (för mig) att göra ordning på allt "evakuerat" och att ringa golvfirman för att de ska ta bort det spillda spacklet i tacket. ......  
Själva återställandet, får bli i sakta mak och först ska jag under fredagseftermiddagen hälsa på en kompis.
Under dagen har det vräkt ner snö i omgångar och istället för att jag gick utomhus, blev tre bläckfiskar klara att flytta in i resväskan till de andra.
Var ute på altanen nyss och sopade av en del snö, har nog kommit nästan två decimeter och tror att maken gick ut med skyffeln nu för att skotta undan, inför hantverkarens återkomst imorron.
Just nu är det iallafall uppehåll och klart väder.
 
Dagen gryr och ser ut att bli fin.......
 
.....men det varade inte så länge, så gjorde klart dessa inomhus i värmen.
 
Det börjar komma på plats och likna ett badrum igen......
 
Middagen smakade bättre idag......
 
Koltrastarna burrar upp sig i plommonträdet.....
 
Det lider mot kväll och jag har sopat litegrann......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0