Blåsten arrangerade om......

........diverse föremål ute i trädgården, fick jag se då frukosten fixades. Idag blev det tekaka med ägg och därtill apelsinklyftor, att ta tillbaka till sängen.
Maken gjorde sig iordning och tog bilen på utflykt till Skövde.
Inga var snäll och bakade en rulltårta, för syster kommer på visit i eftermiddag (för att fira sin storasyster lite sent).
Duschen fick ett besök och sen gick jag ut i blåsten för att ta hand om det ikringblåsta. Med facit i hand hade det nog för frisyrens skull, varit bättre att jag gjort tvärtom.......
Men vattentunnan är tillbaka vid husknuten, stolarna återställda på uteplatsen och grillen med sitt skydd åter i verandahörnet........så länge det varar. För blåser riktigt snålt fortfarande.
Peppar, peppar, så hänger solcellslampan på skjulet kvar än. (Den som brukar "rymma" i snöstormar).
Lite skidor på TV för att se slutet på tremilen och Inga värmde precis min middag...... 
Maken kom hem nyss och hade bara köpt tre skivor.....sa han iallafall.
Då har vi fikat och gästerna (syster + assistent) har åkt igen. Eftersom Liverpool inte spelar förrän imorron, får jag hålla tillgodo med barnbarnens Tottenham en stund.
.......och min stickning.
 
Frukost......
 
Färdigspacklat.........
 
Min middag.......
 
Inga lyckades riktigt bra med rulltårtan denna gången. (körsbärssylt)
 
Nu kom fikagästerna......
 
..... fick ännu fler presentkort till Hem&Hobby, så nu kan jag shoppa loss där ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0