Det hade varit bra........

......sa maken om blues-tillställningen. Dessutom hade han ätit hamburgare och fick åka i snöväder, nästan ända hem.
Det hade snöat även här och låg ett tunt lager kvar på gräsmattan.
Jag gjorde en liten promenadsväng innan det börjat snöa, men fick en del regn på mig de sista hundra metrarna hem. Var ute med en soppåse lite senare och då hade det landat en del flingor.......men bara på gräset, inte uppfarten eller vägen.
Fick också ta emot åttio kronor på Joker för egen del, men detta blev bara grundplåten till de kommande tio veckornas dragningar.
Inatt blev vi så berövade på en timma och uppgången "tog stryk" i samma utsträckning.
Tog stryk gjorde även humöret, då det fortfarande snöar.....om än väldigt sporadiskt. 
Fick bli en uppmuntrande dusch och sen fyllde jag på fågelmat i buren och lite utanför den. I plommonträdet satt fyra frusna bofinkar och väntade, troligen på lite uppmuntring i form av mat.........
Sen kom även koltrasten, änderna, skatorna och nu kajorna .........
Till middag fanns fortfarande kyckling med ris till mig och maken fick salladen som blev kvar sen igår, efter att jag gjort amerikansk variant till min kvällsmat.
 
"Frissan" har påskpyntat.........ska dit på fredag.
 
Amerikansk lördags-kvällsmat......
 
Det enda positiva här är påskliljorna.......
 
Bofinken Knut....?
 
Koltrasten dinerar......
 
.....så också änderna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0