Det ringde.......

......... under förmiddagen och det var en fd. arbetskamrat till min far, som gärna ville ha hans bok.
Han var villig att komma hit och hämta, så det fick han gärna.....framåt eftermiddagen.
Mäkta imponerad av vår utsikt, frågade han om det var ok att han gick ut på verandan och tog en närmare titt över sjön. Givetvis var det helt i sin ordning.
Till middag fanns samma som igår, så Inga behövde inte lyfta ett finger.....så långt iallafall.
Var ute och hämtade posten och där låg den ena fakturan (av två) att betala för badrumsrenoveringen.
Lika bra att lägga in den direkt, att betalas den sista. Men se det gick inte.......
Fick ringa banken och fråga va' f....n nu då. Som tur var kunde de ringa upp när kön var slut och det var min tur, tog väl en halvtimma......
Av säkerhetsskäl (vilket väl delvis är bra....) finns det ett tak på vad man kan lägga in per dag för betalning. Något irriterad och efter att flera gånger identifierat mig med bank-id, kunde tjänstepersonen öka på taket......så att jag när nästa räkning dimper ner, även kan lägga in den för betalning.
Men sen får jag själv hålla reda på: att ta kontakt igen och ändra tillbaka säkerhetsnivån. Varför detta inte finns info om på min inloggningssida, eller att man själv (som med swish) kan öka tillfälligt, är mig en gåta.
Vilket jag talade om då det kom ett sms "Har du fått hjälp....är du nöjd".
Blev så en återvinningspromenad, sen stekte Inga grillost och serverade med havtornssås och sallad.
Nu får det bli fåtölj-relax med en kopp kaffe.
 
En något annorlunda färgsättning på den ena anden, på besök idag.
 
De har lång näbb och hela huvudet var in under buren för att få tag på frön.
 
Han fick tillåtelse att beundra vår utsikt, innan han åkte hem med några böcker att läsa.
 
Stekt grillost med havtornssås.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0