Får hoppas det går bättre.....

.......för Liverpool om en stund, för Tottenham hade ingen bra dag igår.
Vaknade till Vasaloppet, som jag höll ett öga på ibland och till frukost orkade bara Inga göra två mackor till kaffet.
Maken sov aningen längre, men han verkade sen prioritera fem-milen för herrar på VM.
Jag gjorde istället en utflykt till loppisen och hittade två (nya) klädesplagg, samt krokar.
Dessutom träffade jag en fd. jobbarkompis, som jag brukar stöta på nån gång per år därnere.
Även idag blev det några ord bytta och så hade hon med sig sin mor som var på besök.
Vi kom att prata en hel del och då hon var uppvuxen i Skövde, tipsade jag om farsans hemsida och sa även att de kunde komma förbi på hemvägen, så hon kunde få hans bok. (Har ju lådvis med exemplar av den....) 
De dök upp och jag hoppas att hon tycker om att läsa om gamla tider..... i Skövde.
Under tiden hade Inga fullt upp med att laga middag. Det blev en ganska sen middag idag, inte förrän strax före tre var fläskkött med kantarellsås och broccoli klart.
Men smakade helt ok........
Nu stickning och Doc Martin på TV, i väntan på stormatchen Liverpool - Manchester United.
Många tummar behöver hållas..........
Ja vad ska man säga!   
Liverpool utklassade lokalkonkurrenten med 7-0.....den största vinsten genom tiderna mot United.
Jag firade med en portion musselstuvning, som fanns kvar sen jag åt det igår till kvällsmat. 
Maken gick på promenad och jag har satt väckarklocka tidigt imorron, för då kommer de och lägger badrumsgolv.
 
I min fina påsklilje-kakburk fick rulltårtan bo, den del som inte flyttat in i frysen.......for later.
 
Delikat middag serverade Inga idag........
 
Till eftermiddagskaffet........
 
Stuvade musslor mmmmmmm........
 
Kommentarer överflödiga............. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0