Inspektion......

........av nyrenoverade badrummet, gjordes av kompisen efter att ha anmält sin ankomst via telefon.
Jag stod precis i mataffären då hon skickade meddelandet men svarade att det gick bra om ca trekvart.
Förutom "husesynen" av det klara badrummet (som fick godkänt), blev det en fika i vardagsrummet.
Först med maken närvarande, när vi drack kaffe och sen pratade vi en bra stund till på tu man hand.
Men dagen startade med att jag (förutom postandet av några brev på morgonkulan) skottade av uppfarten.
Det hade nämligen trillat ner mer sånt där vitt elände under natten........
Tog mig så en macka med kaffe och lade mig åter, för att dåsa en god stund till. Visade sig att jag nog var ganska trött, för sov gott rätt länge.
Till middag hade Inga plockat ut lite köttbullar från frysen, till maken och en Dafgårds kalops till mig.
Följdes av teve-relax en stund och sen alltså matinköp.....och så fanns det ett paket  till maken, som han gärna ville ha hämtat.
Nu regnar det och en hel del snö har smält bort, men inte allt. Får hoppas på att det tar på eländet under natten och imorron. Maken drar iväg på förmiddagen med ett gäng kartonger.... fyllda av skivor.
Får se hur trött jag är imorron, men kan ju skrota runt som jag behagar och äta när andan faller på.............vad nu Inga kommer att servera mig.
 
Det sitter ett gäng däruppe och spanar.........
 
Differentierad middag serverades idag........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0