Maken kom med en låda........

.....full av kasettband, där min far spelat in både sig själv läsande sina dikter, berättande om annat ....och även sin bror......... visade det sig av rubrikerna på banden.
Detta föranledde mig att ta tag i dilemmat med alla de kartonger (vi har stående) som innehåller hans utgivna böcker.
Ringde Skövde Stadsmuseum och frågade om de var intresserade av en gåva och dessutom att de på något sätt kan ta över innehållet på hans hemsida och lägga upp på sina sidor, för att bevara en hel del Skövdehistoria, i både text och bild. (perowestman.se)
Har tills nu (i tio års tid....drygt) betalt hans hemsida för bevarande och vill ju att allt detta ska finnas kvar för framtiden, då det delvis är av allmänintresse (förutom för oss i släkten).
Muséet ska diskutera erbjudandet och återkomma, för visst intresse finns, att bevara delar av materialet.
Lagade då Inga nån middag?
Jo, hon såg till att det blev mat även idag, efter att ha förklarat ett och annat för "hushållet".
Solen skiner och vi har en del att köra ner till loppisen, att skänka till "Ukraina-bordet".
Sen får jag försöka plocka ordning på "Farsan-hyllan" bakom dörren i mitt syrum, för att få plats med de nyfunna kasettbanden (som givetvis ska sparas och lyssnas på framöver). 
Båda uppgifterna utförda........och nu har vi druckit kaffe.
Till sist............om någon vill ha min fars bok, hör mer än gärna av Er och gör en god gärning, genom att ta emot ett exemplar eller två....eller fler.
 
Vitkålsgratäng med grillad kyckling.......
 
Fullt ätbart, men inte Ingas bästa meny är väl domen.....
 
....och solen går ner där bakom snögubben.
 
Farsans bok.....exemplar bortskänkes gärna till vem som vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0