Någon ropade Inga.......

.....till mig på loppisen, då jag slunkit in där efter att ha avyttrat en massa tunga kataloger på återvinningen.
Tänkte inte så mycket mer på detta då....... för hen (en boende i byn) frågade vad jag hette (eftersom jag inte hörsammade Inga....). Ville ha lite hjälp att ringa, då hens telefon inte kommit med.......
Slog mig nu att det kanske var en av mina Blogg-läsare. Som verkligen trodde att jag lyssnade till just detta tilltalsnamn, då det skrivs mycket om denna tidvis "flitiga" Lisa....... vid namn Inga.
Nåväl, blev en ganska kul anekdot iallafall.  För övrigt hittade jag bara två saker idag för en sammanlagd tjuga.
Sprang faktiskt på en gul kruka i rätt nyans men betydligt mindre, än den som fått stå i badrumsfönstret.....sålänge (tills nu).
Vid hemkomst hade nämnda Inga (hon var alltså kvar hemmave'....) satt på potatis och under tiden de kokade, blev ministeken skivad, äppelmoset tinat och såsen redd.
Idag serverade hon (en med gängse mått mätt) ordentlig söndagsmiddag.
För övrigt behöver det dammsugas, men väljer att  blunda..... ytterligare någon timma för detta faktum.
.....och hur det gick med vinst av storkovan??
Jovars, jag kammade hem ...........hela 21 kronor.
 
Dimmig morgon...........
 
"Krympte" den vänstra krukan och ställde dit den"nya" till höger........
 
Stjärtmesar på besök........
 
Traditionell söndag-middag....... Plommonkokt fläskstek med tillbehör.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0