Nu har det slutat.........

............ att snöa äntligen, för den här gången och hoppas, hoppas nu att vi slipper denna form av nederbörd.
Maken var ute under förmiddagen och baxade undan den blytunga snön, medan Inga fixade en stor hemlagad köttfärsbiff med tillbehör till lunch.
Därefter var det för min del dags att ta på vinterstövlarna och "klafsa iväg" till frissan.
Kortklippt och klar för varmare breddgrader, väntar vi nu på att påsken ska passera innan det blir åka av........
Ska det påskpyntas? Njaaaeee blir nog inget med det känner jag, får nog räcka med påskliljor lite varstans. Kanske, kanske får nån tupp, höna, kanin och häxa titta ut en stund från garderoben,
Vi får se om Inga förbarmar sig över pyntets iver att lufta sig.......
Efter en paus i fåtöljen, åkte jag en tur till Tibro för att besöka Apoteket, samt se om det fanns räktårta hos Bagar'n.
Det fanns det....... och därför ska jag äta en bit till kvällsmat.
Till maken köpte jag en räksallad i mataffären och nu har vi fikat, delade på ett wienerbröd. På så sätt var det ju bara hälften så onyttigt....hahahahaaaa.
 
Makens tallrik .....i badet under gårdagskvällen......
 
Talgoxe, koltrast.....och  en rödhake, i snöstormen.
 
Maken härjar med snön......
 
Lunch.......
 
Hungrig trast...... letar i snön.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0