Skadad.......

.....var tvätthängaren till badrummet, typiskt då vi väntat en månad redan på leveransen.
Men inte så konstigt, då det långa paketet helt saknade stötdämpande innereballage och ytterlådan fått sig några törnar. 
Blev en massa fotografering och mailande till avsändaren och nu får vi invänta svar därifrån också, med retursedel. Sen får vi se vad det blir istället........
Maken var väldigt trött idag, antar att dessa bluesmöten tar på krafterna, för han lämnade inte sängen förrän lååååångt efter mig. Och jag hoppar ju inte upp i ottan precis jag heller....hahahaaa.
Men vi har hunnit med middagen och även sagt farväl till solen, som var på besök under förmiddagen.
Nu regnar det småspik och promenad......njaaaeeee kommer nog inte att hända.
Kanske ska påbörja en ny sopsäck med garderobsröj........
Först dock, tyckte Inga att det var på sin plats att förbereda morgondagens middag och tillagade köttfärssås. Denna ska serveras med fullkornsspagetti.......
Sen var det hög tid för kaffe med lite sött....... 
Verkar som att det klarnar ute också, regnet har minskat och nästan upphört. Dessutom är nu den mesta isen borta från sjön och tyckte mig skymta några måsar, simmande därute.
- En svettig stund blev det, men nu har jag rensat ur två säckar kläder.
Men det finns tillräckligt mycket kvar ändå..........att använda.
 
En Dafgård laxpaj fick det bli till kvällsmat igår.........
 
Ja detta serverade Inga idag till middag.......
 
Det har börjat spira där i äggkarongen.......
 
Förberedelse till imorgon........
 
......och lite mera förberedelse......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0