Ta tag i.........

..........var det ja.
Vaknade strax efter åtta, tittade ut och fick skåda snöstorm. Taskig tajming kan man klart säga, då det var soptömningsdag. Funderade en stund, men tog sen på mig tillräckligt för att gå ut och skotta hjälpligt mycket, så tunnan var fri. 
Blev att jag "drog av" lite till, när jag ändå var ute och medan jag höll på kom sopbilen.
Idag var det "nya kontorstjejen" som hade fått rycka in för körning. Hon berättade att hon startat på ett av landsbygdsdistrikten, men tvingats avbryta och ta sig an vår bil istället.
När tömningen nu var gjord, kunde jag åter gå in och äta frukost. Eventuell vidare skottning...... överlåtes till maken. 
Framåt lunchtid slutade nederbörden och nu är det plusgrader, som tar på eländet.....lite iallafall.
Reflektion: Tur att vi flyttade fram däckbytet från imorron, torsdag till måndag......... känner jag.
Till middag serverade Inga fish-nuggets och snart är det dags för kaffe.
Inte hade firman packat den nya tvätthängaren bättre inte. Enda skillnaden var att det var en plast utanpå! paketet denna gång. Lådan innanför hade fått sina törnar, men denna gången var det en kortare hängare, som mirakulöst hade klarat sig från skada. Ja vad ska man säga.........
 
Vi äter frukost.........
 
Bakslag.........
 
Koltrastar både inne och ute, en bofink sitter på spännbandet
 
Fish-nugget-middag.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0